CTK in het nieuws (1)

Radio 1, NOS-journaal, Hart van Nederland en NRC
Het was natuurlijk al een bijzondere stille week: op weg naar Pasen achter een beeldscherm. Het werd nog veel meer. Allereerst kwam een verslaggever van Radio 1 langs in onze kerk, om een reportage te maken bij het uitdelen van de ‘vier-de-stille-week-thuis’pakketjes.
Vervolgens had Hart van Nederland, het nieuwsprogramma van SBS6, interesse in de manier waarop onze gemeente inspeelt op de coronacrisis. Zij kwamen langs om verslag te doen van onze online Paasdienst. Het leverde een prachtige reportage op. Als klap op de vuurpijl meldde het 6 en 8 uur journaal zich. Verslaggever Marjolein Hogervorst volgde vanaf 7 uur ’s ochtends de Paasontbijtservice, de Paasdienst en het digitale koffiedrinken. Het werd een compleet plaatje van onze gemeente en leverde ons mooie publiciteit op.
En ten slotte – ja het hield niet op! – was er een journalist van de NRC op bezoek bij de familie Brak om een artikel te maken over hoe dat voelt: Pasen vieren voor een beeldscherm.
Het is allemaal het terugluisteren, -kijken en -lezen waard!

We hebben inmiddels twee YouTubekanalen. Eén voor de kerkdiensten, en een voor onze andere filmpjes, zoals de nieuwsberichten. Hier komen ook de Kinderkvlogjes op (zsm).